Suomalaiset arvioivat ABC:n alansa vastuullisimmaksi brändiksi
Kun suomalaisilta kysytään, ABC koetaan jälleen vastuullisimmaksi brändiksi omalla toimialallaan. Vuosittainen Sustainable Brand Index on Euroopan laajin kuluttajien vastuullisuusmielikuvia kartoittava tutkimus.
ABC-ketju nousi polttonestekaupan sarjassa ykköspaikalle vuosittaisessa tutkimuksessa, jossa noin 12 000 suomalaiskuluttajaa arvioi brändien vastuullisuusmielikuvaa.
Ketju on osana S-ryhmää edistämässä ratkaisuja kohti hiilineutraalia liikkumista. Suomalaisessa liikenteessä tullaan pitkään käyttämään useita energiamuotoja, ja siksi niiden kaikkien on oltava hyviä, vastuullisia ja kehittyviä. Tavoitteena on, että suomalaiset voivat ajaa vastuullisemmin käyttövoimasta riippumatta.
ABC-ketju on mukana vähentämässä liikenteen fossiilisia päästöjä nyt ja tulevaisuudessa muun muassa rakentamalla Suomen suurinta sähköautojen teholatausverkostoa eli ABC-latausta sekä kasvattamalla polttonesteiden bio-osuutta muun muassa myymällä Eko E85 -korkeaseosetanolipolttonestettä ja fossiilivapaata NERO-dieseliä.
S-ryhmä ja sen ketjubrändit pärjäsivät hienosti Sustainable Brand Index -tutkimuksessa. Suomalaiset kokevat S-ryhmän vastuullisimmaksi päivittäistavarakaupan brändiksi. ABC:n lisäksi Prisma, Sokos Hotellit ja S-Pankki äänestettiin ykkösiksi omilla toimialoillaan. Lue lisää: Suomalaiset arvioivat S-ryhmän ketjuineen jälleen alojensa vastuullisimmiksi brändeiksi - S-ryhmä (s-ryhma.fi)
Eurooppalainen Sustainable Brand Index kartoittaa kuluttajien mielikuvia brändien vastuullisuudesta
Kuluttajien mielikuvia yritysten vastuullisuudesta tarkasteleva Sustainable Brand Index perustuu kyselytutkimukseen, jossa 12 000 suomalaistakuluttajaa on arvioinut Suomen 228 suurinta tuotemerkkiä 26 toimialalta. Sustainable Brand Index -selvitys on Euroopan suurin riippumaton vastuullisuusmielikuviin keskittyvä bränditutkimus, joka on toteutettu Suomessa vuosittain jo vuodesta 2013.
Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkinaosuuden, liikevaihdon ja brändin tunnettuuden perusteella. Yritykset eivät itse valitse kyselyyn osallistumista tai siitä pois jäämistä. Lisäksi tutkimuksessa selvitetään trendejä ja vastuullisen kuluttamisen ajureita.