”Tärkeintä on, että matka jatkuu” – ABC-latauksen asiakaspalvelu kehittyy palautteen mukana

article-hero-image

ABC-latauksen asiakaspalvelu vastaa kysymyksiisi sähköautoilusta ja avustaa kellon ympäri, kun matkaan sattuu mutkia. Mahdollisista vioista ja häiriötilanteista ilmoittaminen, palaute ja neuvontaa vaativat asiat auttavat asiakaspalvelua kehittymään entistä nopeammaksi ja monipuolisemmaksi. Toisaalta mahdollisten vikojen välitön korjaaminen etäyhteydellä auttaa seuraavaa lataajaa välttämään saman ongelman.   Sähköauton lataaja saa yhteyden ABC-latauksen asiakaspalveluun vuorokaudenajasta riippumatta ja asiakaspalvelun puhelinnumero on selkeästi näkyvillä jokaisella latauspisteellä. Kiireetön palaute ja asiakaskysymykset on mahdollista jättää myös verkkosivujemme palautelomakkeen kautta tai ABC-mobiilissa. ABC-latauksen asiakaspalvelijoiden sekä latausasemien huoltoon ja ylläpitoon erikoistuneiden henkilöiden määrää on viime aikoina kasvatettu nopean ja sujuvan asioinnin takaamiseksi, sillä matkan päällä ollessa ongelmat täytyy saada hoidettua mahdollisimman nopeasti.   Sähköautojen latausasemat ovat täynnä tekniikkaa, joten parhaistakin huoltotoimenpiteistä ja korkealaatuisesta latauslaitteistosta huolimatta ongelmatilanteita sattuu. Tällöin ratkaisevaa on vikatilanteiden nopea korjaaminen ja asiantunteva neuvonta, sekä verkoston jatkuva huolto ja ylläpito.   Tiedon karttumista ja ennakointia sujuvamman asioinnin avuksi   ABC-latauksen asiakaspalvelijoiden osaaminen vastata kaikenlaisiin sähköautoilua koskeviin kysymyksiin ja ongelmatilanteisiin sekä heidän käytettävissään oleva tietopankki rikastuu palautteen ja kysymysten perusteella. Asiakkaiden yhteydenotot ovatkin ensiarvoisen tärkeitä asiakaspalvelun asiantuntemuksen ja sujuvuuden kehittymisen kannalta. Monimutkaisten ja teknisten ongelmatilanteiden lisäksi asiakaspalvelijat osaavat opastaa kattavasti myös sähkölatauksen alkeisiin, sillä sähköautoilu on Suomessa vielä kovin uusi asia.   Kun ongelmatilanteesta ilmoittaa asiakaspalvelulle, mahdolliset viat ehditään yleensä korjata etäyhteydellä ennen kuin muut asiakkaat kohtaavat samaa ongelmaa. Lisäksi taustajärjestelmän avulla latausverkostoa tarkkaillaan jatkuvasti ja monesti häiriöt löydetäänkin usein jo ennen kuin mahdollinen ongelma esiintyy asiakkaan lataustilanteessa.   Tien päällä tapahtuvat viivytykset harmittavat ja ABC-latauksen asiakaspalvelun kehittämisen ytimessä on, että sähköautoilijan matka jatkuu ongelmasta riippumatta mahdollisimman nopeasti. Tämän vuoksi heti puhelun aluksi asiakas voi valita, koskeeko hänen ongelmansa latauslaitteen teknistä vikaa vai lataustapahtuman maksamista ja aloittamista.   ABC-lataus on Suomen suurin julkinen sähköautojen teholatausverkosto. Latausasemia on noin 300 ja niillä autoaan pääsee lataamaan noin 1600 latauspisteen voimin. Verkosto kasvaa jatkuvasti mutta myös nykyisiä latausasemia kehitetään jatkuvasti esimerkiksi laajennuksin ja kasvattamalla saatavissa olevia lataustehoja, sillä tarve esimerkiksi suurteholatauspisteille on suuri.   ABC-latauksen 24 h asiakaspalvelu vastaa numerossa 010 76 80080 (0,084 €/min).

Aihealueet

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä

google-play-badge
appstore-badge
footer-abc-logo