ABC-lataus nousi kotimaisten latauspalveluntarjoajien kärkeen asiakastyytyväisyydessä sähköautojen latauspalveluja vertailevassa EPSI Rating -kuluttajatutkimuksessa.
ABC-lataus nousi kotimaisten latauspalveluntarjoajien kärkeen asiakastyytyväisyydessä sähköautojen latauspalveluja vertailevassa EPSI Rating -kuluttajatutkimuksessa. Erityisesti latausasemiemme toimintavarmuus ja verkoston kattavuus vakuutti kuluttajat.
Pohjoismaat kattavassa EPSI Rating -organisaation* riippumattomassa tutkimuksessa vertailtiin sähkölataustoimijoita esimerkiksi asioinnin sujuvuuden, asiakkaiden kokeman verkoston kattavuuden, sähkölatauksen maksutapahtuman ja latausnopeuden suhteen. ABC-lataus kiri kotimaisten lataustoimijoiden kärkeen ja kokonaistuloksessa Teslan rinnalle saavuttaen huipputuloksen esimerkiksi yleisessä mielikuvassa ja asiakasuskollisuudessa. Lisäksi ABC-latauksen koettiin tarjoavan kaikista vertailun toimijoista parasta vastinetta rahalle ja myös ABC-mobiilin toimivuutta latauksen maksamisessa kiiteltiin.
Huomionarvoista tuloksessa oli myös se, että koko toimialaa tarkasteltaessa yleinen tyytyväisyys sähköautojen latauspalveluja tarjoavia toimijoita kohtaan on laskenut merkittävästi edellisvuoteen verrattuna. ABC-lataus onkin ainoana toimijana onnistunut kasvattamaan asiakastyytyväisyyttään ja noussut kotimaisten lataustoimijoiden ykköseksi.
Tutustu tutkimustuloksiin tarkemmin!
Verkoston kasvua toimivuudesta tinkimättä
ABC-lataus on noussut kotimaiseksi kärkitoimijaksi nopeasti ja verkoston kasvuvauhti on ollut huimaa. Olemme tällä hetkellä Suomen suurin julkinen sähköautojen teholatausverkosto lähes 300:n latausaseman ja noin 1800:n latauspisteen voimin. Uusien latausasemien avausten lisäksi keskitymme nykyisen asemiemme kehittämiseen ja lataustehojen lisäämiseen. Samalla olemme keskittyneet huolto- ja asiakaspalvelun toimivuuteen ja jatkuvaan kehittämiseen, jotta mahdolliset toimintaverkostossa ilmenevät ongelmat eivät ehdi näyttäytyä asiakkaalle saakka.
Lue lisää asiakas- ja huoltopalvelujen kehityksestä.
* EPSI Rating -organisaation riippumaton tutkimus Latauspisteet 11/2023. Tutkimukseen haastateltiin Pohjoismaissa noin 3000 asiakasta marraskuussa 2023. Tutkimuksen virhemarginaali on 2–3 prosenttiyksikköä.